Konspekt zajęć
w grupie dzieci 5-6
letnich (oddział przedszkolny)
Temat: Odważni podróżnicy.
Cele ogólne:
- usprawnianie sprawności grafomotorycznej,
-
usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- usprawnianie
orientacji w przestrzeni i sprawności
manualnej.
Cele szczegółowe:
Dziecko:
-
rozróżnia zachowania lekkomyślne i odwagę,
-
stara się pisać litery drukowane lub pisane,
- porusza
się wg instrukcji zawartej w tekście ze zwróceniem uwagi na orientację w
przestrzeni,
- podaje
nazwy zwierząt z daną głoską w nagłosie,
- pracuje
zgodnie w małej grupie.
Pomoce
dydaktyczne: płyta CD „Szkoła nas woła”, karta pracy: krzyżówka, chusta
animacyjna, pralka wykonana z pudła, kartki A3, kredki.
Przebieg zajęć
1. Czytanie przez nauczyciela krótkich tekstów przedstawiających zachowanie
odważne i lekkomyślne. Wypowiedzi dzieci, ocena zachowania bohaterów.
2. Nauczyciel zadaje pytanie: Jaki człowiek jest odważny? Dzieci wymieniają
zawody (np. sportowiec, strażak, policjant, żołnierz, chirurg, pilot, kaskader,
nauczyciel) lub postaci z filmów i bajek.
Nauczyciel podsumowuje wypowiedzi dzieci i dodaje, że odważny też musi
być podróżnik.
3. Rozwiązywanie krzyżówki o tematyce podróżniczej. Dzieci wpisują litery
drukowane lub pisane (same decydują), nauczyciel pisze obie wersje na tablicy.
Na końcu dzieci odczytują hasło – rozwiązanie krzyżówki: statek.
4. Nauczyciel informuje, że za chwilę wybierzemy się w podróż statkiem na
„Tęczową wyspę”, ale najpierw musimy zrobić pranie. Dzieci śpiewają piosenkę w
języku angielskim „Wash, wash”, wybrane dzieci wkładają odpowiednie ubrania do
pralki, a potem wieszają je na sznurku.
5. Dzieci "pakują" bagaż na wyprawę, nauczyciel nastawia zegar na 1 minutę.
6. Podróż statkiem. Przed podróżą dzieci sprawdzają, czy nastawiony jest
właściwy dzień tygodnia na tabliczce. Dzieci wchodzą na pokład – chustę
animacyjną i wykonują czynności wg poleceń zawartych w opowiadaniu – opisie
podróży:
- siedzimy wygodnie na leżakach,
- po prawej stronie liczymy głośno rekiny – 10,
- mijamy wyspę pełna zwierząt – dzieci wymieniają zwierzęta z głoską „k”,
„l”, „p” w nagłosie,
- po lewej stronie widać skaczące delfiny, jest ich 10, dzieci liczą w j.
angielskim,
- zamiatanie pokładu,
- gotowanie dania w wielkim kotle, mieszanie prawa i lewą ręką,
- zmiana pogody, statek i dzieci przechylają się na prawo i lewo,
- woda wlewa się na pokład, dzieci wylewają wodę wiadrami za burtę,
- sztorm ustaje, wychodzi słońce,
- kapitan – nauczyciel informuje, że widać na horyzoncie wyspę – cel
podróży,
- dzieci wychodzą na ląd, piją wodę z źródełka i kładą się na piasku.
7. Praca w grupach czteroosobowych. Nauczyciel wyznacza kapitana grupy.
Zadaniem dzieci jest narysować swoją „Wyspę Marzeń” z jak największą ilością
elementów. Nauczyciel nastawia zegar – na 10 min.
8. Omówienie prac i wystawa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz