3.03.2015

Usprawnianie funkcji wzrokowej na materiale literowym – sylaby otwarte ze spółgłoskami m, t, k.

Terapia pedagogiczna.

Temat: Usprawnianie funkcji wzrokowej na materiale literowym – sylaby otwarte ze spółgłoskami m, t, k.

Zajęcia dla dzieci w klasie I.


Cele ogólne:
- doskonalenie percepcji wzrokowej na materiale literowym,
- doskonalenie umiejętności czytania.

Cele operacyjne:
- dziecko segreguje sylaby wg danego kryterium,
- odszukuje identyczne sylaby,
- zapisuje z pamięci sylabę,
- odszukuje wśród sylab sylabę wypowiadaną przez nauczyciela,
- odczytuje sylaby kolejno i wg danego kryterium.

Pomoce dydaktyczne:
Dwa zestawy sylab: ma, me, mo, mu, mi, my, ta, te, to, tu, ti, ty, ka, ke, ko, ku, ki.

Przebieg zajęć.

1.      Wycięcie sylab po linii przerywanej.
2.      Dobieranie w pary i układanie w kolumnę takich samych sylab.
3.      Segregowanie sylab:
- sylaby ze spółgłoską m, t lub k,
- sylaby z daną samogłoską, np. sylaby z spółgłoską e.
4.      Gra „Pamięć” z wykorzystaniem sylab.
5.      Dziecko zapisuje w zeszycie pokazywaną przez 10 sekund przez nauczyciela sylabę.
6.      Nauczyciel wybiera sylaby rozpoczynające się dana spółgłoską, dziecko odczytuje te sylaby.
7.      Nauczyciel wypowiada sylabę, a dziecko odszukuje ją w rozsypance.
8.      Tworzenie wyrazów z sylab, np. mama, mata, kita, tama itd.

9.      Ponowne odczytanie powstałych wyrazów i zapisanie wybranych wyrazów w zeszycie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz