Terapia
pedagogiczna.
Temat: Usprawnianie funkcji
wzrokowej na materiale literowym – sylaby otwarte ze spółgłoskami m, t, k.
Cele
ogólne:
-
doskonalenie percepcji wzrokowej na materiale literowym,
- doskonalenie
umiejętności czytania.
Cele
operacyjne:
- dziecko
segreguje sylaby wg danego kryterium,
-
odszukuje identyczne sylaby,
-
zapisuje z pamięci sylabę,
-
odszukuje wśród sylab sylabę wypowiadaną przez nauczyciela,
-
odczytuje sylaby kolejno i wg danego kryterium.
Pomoce
dydaktyczne:
Dwa
zestawy sylab: ma, me, mo, mu, mi, my, ta, te, to, tu, ti, ty, ka, ke, ko, ku,
ki.
Przebieg
zajęć.
1. Wycięcie sylab po linii przerywanej.
2. Dobieranie w pary i układanie w kolumnę takich samych
sylab.
3. Segregowanie sylab:
- sylaby ze spółgłoską m, t lub k,
- sylaby z daną samogłoską, np. sylaby z spółgłoską e.
4. Gra „Pamięć” z wykorzystaniem sylab.
5. Dziecko zapisuje w zeszycie pokazywaną przez 10 sekund
przez nauczyciela sylabę.
6. Nauczyciel wybiera sylaby rozpoczynające się dana
spółgłoską, dziecko odczytuje te sylaby.
7. Nauczyciel wypowiada sylabę, a dziecko odszukuje ją w
rozsypance.
8. Tworzenie wyrazów z sylab, np. mama, mata, kita, tama
itd.
9. Ponowne odczytanie powstałych wyrazów i zapisanie
wybranych wyrazów w zeszycie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz