Konspekt zajęć
w grupie przedszkolnej, klasa „0”
Krąg tematyczny:
Kim będę w przyszłości?.
Temat zajęć: W salonie fryzjerskim.
Cele ogólne:
- zapoznanie z pracą fryzjera,
- rozwijanie mowy i myślenia przyczynowo – skutkowego,
- utrwalanie : strona prawa – strona lewa.
Cele operacyjne:
Dziecko:
Dziecko:
- układa ilustracje historyjki obrazkowej zgodnie z następstępstwem czasowym,
- wie, na czym polega praca fryzjera,
- dokonuje analizy słuchowej wyrazów,
- wskazuje prawą i lewą stronę,
- podejmuje próby układania wyrazów z rozsypanki literowej,
- starannie wykonuje pracę plastyczną.
Środki dydaktyczne:
ilustracje przedstawiajace pracę fryzjera, ilustracje do historyjki obrazkowej
– wizyta Marka w salonie fryzjerskim, teksty zagadek, przedmioty – odpowiedzi na
zagadki (grzebień, nożyczki, suszarka do włosów, szczotka do włosów, szampon),
litery magnetyczne do układania wyrazów, nagranie z płyty „Śpiewające brzdące”
pt. „Fryzjer”, kartki A3 z rysunkiem głowy postaci, kredki pastele, nagrania
muzyki celtyckiej do odtwarzania w czasie rysowania.
Przebieg
zajęć
1. Przywitanie
i przedstawienie tematu zajęć.
2. Oglądanie
ilustracji przedstawiających pracę fryzjera: salon fryzjerski, przedmioty
potrzebne do pracy, fryzjer przy pracy.
3. Słuchanie
historyjki o wizycie Marka u fryzjera i układanie ilustracji wg kolejności.
Nauczyciel czyta opowiadanie, gdy
przerywa, dzieci dopasowują do fragmentu odpowiednią ilustrację. Na podstawie
powstałej historyjki obrazkowej dzieci opowiadają o przygodzie Marka.
4. Ćwiczenia
ortofoniczne.
Fryzjer:
- ścina włosy nożyczkami: ciach,
ciach…
- strzyże włosy maszynką: wrr,
wrr… i
z…,
- spłukuje włosy prysznicem: szsz…
- suszy suszarką: szuuu…
5. Rozwiazywanie
zagadek słownych. Dzieci odpowiadają wskacując odpowiedni przedmiot (grzebień, nożyczki, suszarka do
włosów, szczotka do włosów, szampon). Wysłuchiwanie pierwszej i ostatniej
głoski wyrazów.
6. Układanie
z liter wyrazów: loki, włos, kok.
7. Zabawa
przy muzyce: „Fryzjer”.
8. Praca
plastyczna: „Fryzjer – stylista”
Dzieci otrzumują kartki z
schematycznym rysunkiem głowy i przy muzyce wg instrukcji nauczyciela rysują
pozostałe elementy postaci: sukmię lub bluzkę i spodnie, ręce, buty i twarz.
Dolna część ciała jest rysowana w gwiazdki i kółka, włosy jako kreski lub
spirale.
9. Wystawa
prac, zakończenie zajęć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz