Konspekt zajęć w grupie „0”
Oddział przedszkolny
w szkole Podstawowej
Temat: „Czerwony
Kapturek” – zabawy teatralne, językowe i matematyczne.
Cele ogólne:
- utrwalenie znajomości liter i cyfr oraz doskonalenie analizy słuchowej wyrazów.
- utrwalenie znajomości liter i cyfr oraz doskonalenie analizy słuchowej wyrazów.
Cele operacyjne - Dziecko:
- rozpoznaje określone litery,
- przelicza w zakresie od 1 do 10,
- rozpoznaje określone litery,
- przelicza w zakresie od 1 do 10,
- przestrzega zasad zabawy i
współdziałania w grupie,
- podejmuje próby pisania cyfr,
- zapoznaje się z sposobami zapisu
matematycznego,
- bierze udział w inscenizacji jako aktor lub widz.
- bierze udział w inscenizacji jako aktor lub widz.
Metody pracy:
- zabawa dydaktyczna,
- działanie,
- pokaz,
- przekaz słowny.
Formy pracy:
- całą grupą,
- w grupach,
- indywidualna.
Pomoce dydaktyczne: bajka
„Czerwony Kapturek”, sylwety bohaterów bajki: Czerwony Kapturek, babcia, wilk,
gajowy, rekwizyty do inscenizacji, karta pracy dla każdego dziecka, litery magnetyczne.
Przebieg zajęć:
1.
Prezentacja postaci z bajki, rozpoznanie ich przez dzieci i podanie tytułu utworu.
2.
Czytanie bajki „Czerwony Kapturek” przez nauczyciela i analiza utworu:
O co prosiła mama dziewczynkę przed wyjściem do babci?
Czy dziewczynka przestrzegała ustalonych z mamą zasad?
Jakie są konsekwencje nieprzestrzegania zasad?
3.
Inscenizacja bajki Czerwony Kapturek”, przydzielenie ról, przygotowanie
rekwizytów, przypięcie sylwet do aktorów.
4.
Analiza słuchowa wyrazów: Kapturek, babcia, wilk, gajowy; przeliczanie
ilości głosek.
5.
Układanie na tablicy z liter magnetycznych wyrazów: Kapturek, babcia, wilk,
gajowy.
6.
Wykonanie zadania w kartach pracy: porównywanie ilości: więcej, mniej, tyle
samo. Odczytywanie zapisu matematycznego. Wykonanie zadania na tablicy i w
kartach.
7.
Wykonanie zadania z treścią.
Na leśnej polanie w słoneczku wygrzewało się siedem
wilków. Nagle wilki usłyszały trzask łamanej gałęzi i dwa wilki przestraszyły
się i uciekły do lasu. Ile zostało wilków na polanie?
Narysowanie
ilustracji do zadania, wykonanie
zadania na tablicy i w kartach pracy. Udzielenie odpowiedzi na pytanie zawarte
w zadaniu.
8.
Zakończenie zajęć.
Zabawa w j. angielskim „Krokodyl”. Przypomnienie
czynności w j. angielskim: biegać, skakać, obrócić się, latać, tańczyć.
Karta pracy
Karta pracy
Imię ………………………………………
1.
wilk
gajowy
Kapturek
wilk
babcia gajowy
gajowy wilk
2. Zadanie z treścią.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz